środa, 23 lipca 2014

Anoreksja

Hej, dzisiaj przychodzę do was z postem o anoreksji, to było moje wypracowanie, z którego nie chwaląc się dostałam piątkę tylko musiałam coś dopisać, ale tego nie mam wydrukowałam kilka razy i będę przepisywać zmieniając coś.

Anoreksja to najlepiej opisane i zbadane schorzenie z kręgu zaburzeń odżywiania. Mimo to istnieje niewiele polskich stron internetowych w sposób wyczerpujący opisujących zagadnienia związane z tą chorobą. Anoreksja inaczej Jadłowstręt Psychiczny- zaburzenie odżywiania, polegające na celowej utracie wagi wywołanej i podtrzymywanej przez osobę chorą. Największe zagrożenie zachorowaniem dotyczy wieku między 14 a 18 rokiem życia. Po raz pierwszy, opisał to zaburzenie w XVII wieku Matron. Określenie ''anorexia'' użyte zostało po raz pierwszy w 1873 roku przez angielskiego lekarza opisującego przypadek bardzo wychudzonej pacjentki.
Anoreksja jest bardzo niebezpieczną chorobą, ponieważ coraz więcej i w młodszym wieku zapadają na to dziewczyny co prowadzi często do śmierci. Najgorszym okresem dla nich są święta kiedy muszą jeść, często po to aby zachować pozory przed rodziną. Zaczyna się od zwykłego liczenia kalorii. Chcą być trochę chudsze, źle się czują w swoim ciele. Najnowsze wyniki badać Głównego Inspektoratu Sanitarnego są przerażające, na przykład co trzecia gimnazjalistka z województwa łódzkiego o prawidłowej masie ciała przynajmniej raz się odchudziła. Co ósma odchudziła się radykalnie, stosując środki farmakologiczne albo głodówkę. Anoreksja dotyczy przeważnie dziewcząt i kobiet w wieku 10-13 lat oraz 16-21, najczęstszą jej formą jest anoreksja mentalna w wieku dorastania. Cechuje ją szybko postępujące wyniszczanie organizmu, które pozostawia często nieodwracalne zmiany. Nie leczona prowadzi do śmierci w około 10 procent przypadków. Zwykle rozpoczyna się przed 25 rokiem życia. Najczęstszym powodem jest to ,że inne dziewczyny są chudsze od nich, albo chcą się podobać chłopakom. W tym okresie najbardziej potrzebne jest wsparcie najbliższych

to tyle wiem że niekturym nie chce się czytać bez zdjęć ale nie chciałam dawać zdjęcieć z internetu a swoich nie mam o anorekcji

to tyle na temat postu zakładam aska do bloga i próbuje spotkać się z lucy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli zaobserwowałeś napisz, jeśli mi się spodoba zaobserwuje
Za wszystkie komentarze dziękuję ! :)
Jak prosicie abym ja kliknęła w linki zawsze to robię, ale jestem za leniwa, aby do napisać i nie chce dawać krótkich komentarzy